söndag 20 februari 2011

Överraskning!






Våran lilla Alice kom ut den 15/2-11 straxt innan nio på morgonen. Men Alice var en Oskar!!!! Ganska snopet vill jag lova när personalen sa att det var en pojke. Och som sagt, jag hade bara rosa kläder med mig i BB väskan! Bosse tog med andra dagen efter när han och barnen hälsade på oss. Har mått ypperligt bra och haft minimalt ont i såret. Det som e jobbigt är att jag blivit så jävla känslig. Tjuter hela tiden. Kan ju ha med att göra att jag inte rökt på fem dagar oxå. Det och hormoner är ingen bra kombination. Jag vet inte hur länge jag orkar hålla mig ifrån ciggen men jag ståtr ut ett tag till.
Sen det där med ammning, men hallå varför? VARFÖR? Kan inte i mitt liv förstå varför man frivilligt ammar mer än ett barn. Jag fick det att funka någorlunda inne på avd. Men sen direkt vi kom hem så började han krångla! Han hade vid hemgång gått ner alldeles för mycket och efter att vi kom hem så har han ätit mindre än på usö! Han sover hela tiden. Har nu efter fem jävla dagar bestämt mig för att lägga ner ammningen. Det är inget för mig. Jag har aldrig i mitt liv varit så stressad och mått så dåligt som nu, för att inte tala om hur jäkla ont jag har i mina bröst!!!!! Nä nu blir det ersättning för lilla gossen så han kan växa till sig å bli stor å stark!!!!

Inga kommentarer: