fredag 4 januari 2013

Ny mobil å akuten besök!

Ingen sa att det skulle bli lätt efter en så här stor operation, men att spendera en hel fredag på akuten är ju inte det roligaste man kan göra. Började vid halv tre i natt på jobbet( som var riktigt skönt att komma tillbaka till) med obehag i magen. Morgon rundan var outhärdlig, kunde knappt andas pga smärtan. Kom hem å la mig, sov kanske två å en halv timme eftersom att det va meningen att jag skulle på en anställningsintervju vid 13.30 i dag. Men dom planerna fick ett snabbt slut. Det ville inte ge med sig, det onda i magen. Vid ett så kom jag in på akuten. Låååååång väntan, träffa läkare, vänta lite till , dricka kontrast å sen röntgen. Sen fick jag vänta lite till! Det visade sig att jag har samlat på mig vätska i buken, alldeles för mycket! Var på gränsen för att set skulle bli operation. Dom skickade tillslut hem mig vid 20.00 tiden med ordination att äta bara mjuk/ flytande i 24 timmar. Får jag så ont igen va jag tvungen att komma tillbaka. Då blir det operation !
Nå ja. Jag har inhandlat en ny mobil, iPhone 5:)
Det tråkiga är att jag fick byta nr igen. Men så värt det.
Nu e jag skapligt trött så jag borde försöka sova lite. Hoppas på bättre mage i morgon.
Sov gott alla som läser min blogg:)

Inga kommentarer: