måndag 11 april 2011

Tråkigt.




Blev lite besviken nu i kväll. Tindra har varit hos mormor ett tag efter dagis. Har längtat efter henne, speciellt eftersom att jag tycker det gått lite bättre dom senaste dagarna. Inga bråk, inga gap och skrik! En annan liten tjej som brukar hälsa på sin syster här var ute på gården när Tindra kom hem. Klockan var mycket och det var dax att gå in och göra sig klar för kvällen. Hon ville ju självklart vara ute och leka. Det räckte med att jag sa nej, klockan är för mycket så fick hon ett gråt anfall. Jag förklarade lungt varför hon inte fick vara ute men hon blev värre. Tänkte smita ner iallefall. Fick hota med utegångsförbud i morgon (vilket hon hade fått om hon dragit). Det hela slutade med gap och skrik. Känns bara så hopplöst, att hon inte bara kan ta ett nej! Hon har ju fått så mycket berömm över hur duktig hon varit de senaste dagarna. Nu får vi ju börja om.

Blev skapligt besviken på vikten i dag! Hade bara gått ner 300 gram dom här tre dagarna! Har nästan gått ner tre kilo totalt. Tre kilo e alltid tre kilo, men jag borde ha rasat några kilo till. Nå ja jag fortsätter kämpa ett tag till. Blir det inte mer tills nästa vägning då skiter jag i det här. Får väl se till att inte äta en massa godis å så. Men jag vet att detta ska funka och Tilda förklarade för mig varför det kunde vara så att jag gick ner sakta. Men jag blir manisk, klarar inte av att det inte går som jag vill. Tror fan att de där små godisarna jag fuskade har något att göra med detta.....
Vill komma i något annat än mamma byxor snart. Nu har jag bara dom svarta kvar, dom sitter som en svart sop säck på mig. Mamma jeansen hade gått sönder för mycket så jag slängde dom i dag. Det kanske hjälper mig att förlora några cm i midjan?!

Nej nu ska här duschas sen sova.

1 kommentar:

Weronicha sa...

bloggen e verkligen skitsnygg nu, men ja tycker de känns svårt o läsa de tjocka bokstäverna :O går de att göra mindre? aj lav jo. hörs imorgon! PUSS