onsdag 9 februari 2011

Stora lilla syster....


En barnbok av Ann Forslind! En barnbok jag bara inte klarar av att läsa. Tindra lånade den i en bokpåse från dagis när vi precis fått Rasmus och nu lyckas hon alltså låna samma jävla påse! Den handlar om en lten tjej som kommer ihåg tiden då hon fick ha mamma och pappa för sig själv. Men plöttsligt så börjar mammas mage växa. Den växer så hon inte får plats i knät! Sen en dag får hon följa med pappa till sjukhuset, mamma är sig själv igen. Men det finns oxå en LILLEBROR där. När mamman kommer hem så är lillebror med. Ja ni fattar.... Till saken hör nu att jag liksom lägger in för mycket känslor i texten och ser ju innebörden med hela boken, det gör inte Tindra! För henne är det bara en saga och för migså ser jag ju likheterna i boken och här hemma. Det i sin tur ger mig dåligt samvete för att Tindra många gånger får skäll i onödan eller hamnar i skymundan. Så när jag läste boken föör henne i går kväll samtidigt som jag försökte hålla tillbaka tårarna så sager Tindra: Men mamma kan du läsa ordentligt? sluta låt så konstigt med rösten! hahahaha Tur att hon inte fattar att jag nästan tjuter. Förmodligen är det väl hormonerna som spökar, jag tjuter för allt nu. Envisas med att glo på alla jädra förlossnings programm oxå. Å då har jag himla svårt att hålla tillbaka tårarna.
I dag är det sex dagar kvar, jag vill verkligen inte vara gravid mer. Förutom foglossningen så liggen ungen å trycker mot höger sida av revbenen. Det gör skit ont så jag måste försöka räta ut den sidan hela tiden. Vilket inte heller är så skönt! Nej nu ska jag nog lägga mig å försöka sova lite. Har barnen hemma tills på måndag nu så då har jag ingen tid till att vila på dagen.

1 kommentar:

Weronicha sa...

hahaha ja bölar oxå som en gris te den boken.. Tjuter som man hade kniven i sig XD