torsdag 27 januari 2011

Kapat.






I dag har jag varit med Tindra till min moster, hon e frisör och nu har hon inget långt fint hår kvar längre!!!! Borta, kapat finns inte mer....
Hon blev fruktansvärt söt men det kommer att dröja innan man vänjer sig vid den nya frisyren. När vi kom hem så åt vi sen fick hon spela dator. Men jag märkte snabbt att det var något som inte stämde. Hon har en förmåga att bli sur och arg över spelen när hon förlorar och så, men i kväll vart hon jävligt dum mot mig istället. Efter ett tag sa jag till henne att stänga av datorn. Hon ignorerade mig, jag blev tillslut trött på hennes attityd och klev bara fram å slog av skärmen. Då satte hon igång, gap å skrik.Jag tog med henne in på toa så hon fick av sig kläderna. Utbrottet fortsatte in på hennes rum. Hon sparkade och slog, knuffade och kastade saker på mig tills jag blev skit arg. Då skriker hon att hon inte ville klippa av sig håret! Jag har varit skit noga med att prata med henne i snart två veckor om hon verkligen vill, då det varit hennes beslut hela tiden! När hon lugnat ner sig så pratade vi om det. Hon hade ju bara skojat när hon sa att hon ville klippa sig!!! Tror nog att hon inte vant sig vid det korta. Det måste ju vara jätte läskigt för henne att helt plöttsligt inte ha det långa kvar. Hon har ju så länge hon kan minnas alltid haft sitt hår. Sen är hon väldigt noga med att ingen annan får titta på henne och tycka hon ser konstig ut! Hon tror att barnen på dagis ska skratta åt henne, och det tycker hon nog är jobbigast av allt. Jag förklarade att man inte kan skoja om en sån sak, och jag frågade henne innan hon satte sig i frisör stolen om hon verkligen ville! Men hon hade bestämt sig! Nu är det gjort och det kommer att växa ut igen. Sen sa jag till henne att INGEN kommer att skratta åt henne så fin som hon blev! Jag älskar henne över allt annat på denna jord!

1 kommentar:

Weronicha sa...

ååååh... Lilla stumprumpan...
Hälsa henne att jag sett korten o hon ser så OTROLIGT tuff o stark ut. Jag vill bara krama henne o säga va snygg hon är! Jag ska ge henne en present när vi flyttat o den kan hon ha te sitt nya snygga hår <3