torsdag 15 mars 2012

Sjuka vården

Oskar är så dålig. Var på vc i går där dom efter mycker om å men konstaterade att det var streptokocker. Istället för att skriva ut pencelin så fick jag åka till akuten. Där satt jag tills kl var 21.30. Fick em utländsk kvinna som läkare, säger inte att dom kan mindre, men det e ju en fördel om man kan svenska språket.. Hon förstod inte mig å jag inte henne! Efter att han fått andats i deras ventolin mask å tagit prover fick vi äntligen klartecken om att vi fick åka hem. En av sköterskorna frågadr mig om hsn fått recept på pencelin, svarade att jag inte hade någon aning. Han var snäll att gå å fråga läkaren. Fick svaret att han INTE skulle få något med sig hem. I dag fick jag ringa vc igen, han blir inte bättre. När ja kräver att dom ska skriva ut medesin till honom så visar det sig att människan från igår har skrivit ut det iaf. Hur skadat är det då, fan vad sur jag blir. Hade kunnat ge honom i dag. Men som sagt., det e en konsyig sjukvård vi har.

Inga kommentarer: