måndag 26 april 2010

Vissa dagar.


Jag är helt övertygad om att vissa dagar ska man bara stanna i sängen å dra täcket över huvudet! Det har varit en sån dag i dag vill jag lova. Vaknade å klev upp efter att ha snosat en gång. Då frågar Tindra varför jag har lagt mitt nya armband i sängen? Börjar bra, det va ju trasigt. Visserligen så går det att laga men irritationen började redan där bubbla upp lite smått! Sen ger jag barna frukost å kliver in på toa för att klia mig lite med en topps i örat som jag ju då självklart nästan trycker hål på trumhinnan med!!!! Hohoho vad det kändes, men jag behöll lugnet. Där efter så e dax för att klä på båda barnen å gå till dagis. Rasmus hoppar in på lilla toaletten å jag böjer mig ner för att lyfta ut honom i hallen igen. Men som sagt, då har jag ju självklart inte stängt badrumsskåpet efter mig så när jag reser mig upp så trycker jag in ena hörnet i skallen. Trodde nästan att skåpet skulle fara ner. Då behöll jag inte lugnet! Skrek så högt av smärta så lilla gubben blev alldeless livrädd! Tur att Tindra va snabb med att gå fram å trösta honom . Sen fick jag trösta lite oxå. Stressa iväg till dagis för att inte missa bussen, med huvudet bultande fick jag springa sista biten . Väl på bussen försöker jag slappna av å verkligen känna efter hur det igentligen gick! En bula å ett jack! Satan vad ont det gör fortfarande nu ikväll. Har varit aldeless seg hela dagen! Vissa dagar e verkligen inte till för mig. Ålands resan i fredags var jätte rolig, vi drack å skrattade massor! Men man ju inte kaxig dagen efter om jag säger så! Satt hela dagen å längtade hem till min underbara familj. Syrran därimot var barnledig tills på söndagen så hon tog en två dagars!!! Måste erkänna att jag va lite avis faktist. Men det kommer fler resor i framtiden å då ska vi ha lika roligt som på den här.....

1 kommentar:

Weronicha sa...

mera bååååååååt hahahahaha ja vill igen, nununuuuuuuuuuu